فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


ارتقای رشد شخصی و اجتماعی

مهارت های زندگی بی شمارند، اما مهم ترین این مهارت ها به شرح زیر است:
1- مهارت خودآگاهی
آگاهی فرد از «موجودیت» خود بدین مفهوم است که کیست، چیست و به کجا خواهد رفت. «خود» قبل از یادگیری زبان شکل می گیرد و مهم ترین منبع شکل گیری «خود»، مادر است؛ اما تا بلوغ مراحل متعدد دیگری را طی می کند تا فرد به یک خود تثبیت شده تری برسد.
کاری که باید بکنیم این است که خود را بشناسیم و یاد بگیریم که با خود چگونه کنار بیاییم، همواره به نکات مثبت خود بیش تر اهمیت دهیم و منفی ها را حذف کنیم. مهارت خودآگاهی شامل اجزایی از قبیل: آگاهی از نقاط قوت و ضعف، تصویر خودواقع بینانه، آگاهی از حقوق و مسئولیت ها، توضیح ارزش ها و انگیزش برای شناخت است. به خاطر داشته باشیم که مدارا کردن از درون خود فرد آغاز می شود. برای دوست داشتن دیگران ابتدا باید خود را با همه توانایی ها و ناتوانایی ها دوست داشته باشیم (پایگاه اینترنتی آفتاب، 1386).
2- مهارت همدلی
یعنی از دریچه چشم مخاطب به مسئله نگاه کردن. به عبارت دیگر، آن گونه که او حس می کند، حس کنیم و در نهایت به یک حس مشترک برسیم. همدلی در دل مهارت خودآگاهی و هسته اصلی مهارت ارتباط است.
گام های رسیدن به همدلی
الف) پرهیز از ارزیابی و قضاوت درباره رفتار طرف مقابل.
ب) خود را در جایگاه فرد دیگر قرار دادن.
ج) افزایش تحمل و ظرفیت روانی.
د) رشد شخصیتی (یک انسان رشد یافته توان همدلی بیش تری دارد.)
ج) داشتن دلی بی کینه، بی حسد، بی کبر، بدون غرور و طمع و دوست داشتنی شدن و... (همان).

3- مهارت تفکر خلاق:
یعنی توانایی ابداع فکر و راه حلی که قبلا وجود نداشته است. به عبارتی، توانایی نوآوری و خود را محدود ندیدن (از شکست نترسیدن)، چرا که با شکست تجربه بیش تری پیدا می کنیم.
گام های رسیدن به تفکر خلاق
الف) سؤال کردن (آیا راه دیگری وجود دارد یا نه؟)
ب) مثبت نگری.
ج) یادگیری فعال (جست وجوی اطلاعات جدید)
د) افزایش اعتماد به نفس و خودباوری.
ح) تشخیص راه حل های جدید برای مشکلات.
و) افزایش عزت نفس (همان).

4- مهارت تفکر انتقادی
یعنی شک مقدس داشتن. بدین مفهوم که در پدیده ها شک کنیم، اما در آن شک باقی نمانیم و با استفاده از تفکر خلاق راه های بهتری را نیز جست وجو کنیم. ابراز عقیده و ارزشیابی کنیم. قوه تجسم داشته باشیم. تصمیم گیری کنیم و مسایل را حل کنیم.
ویژگی های افراد دارای تفکر انتقادی
ذهن فعال و عدالت جو دارند، کار گروهی و با برنامه را دوست دارند، دلسوز مردم اند و با آن ها ارتباط خوبی دارند، ابتکار عمل و استقلال فکر دارند، افق دیدشان باز است و خود را «عقل کل» نمی دانند (همان).

5- مهارت ارتباط
ارتباط انسانی زیبایی های درون هر یک از ما را آشکار می سازد. ارتباط میان دو فرد تنها از طریق کلمات برقرار نمی شود. بلکه همه کارهای ما نوعی ارتباط محسوب می شود.
مهارت های ارتباطی شامل اجزایی از این قبیل است:
الف) ارتباط کلامی و غیرکلامی موثر
ب) ابراز وجود
ج) مذاکره
د) گوش دادن
هـ) غلبه بر خجالت
و) امتناع (هدف).

برای دیدن ادامه به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, | 16:24 | نویسنده : همیار |

شعار بزرگ ژاپنیها

اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد, تو هم می توانی آن را انجام دهی.اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد, تو باید آن را انجام دهی.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 13 دی 1390برچسب:, | 13:36 | نویسنده : همیار |

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 8 دی 1390برچسب:, | 6:56 | نویسنده : همیار |

پیری امری اجتناب ناپذیر است و هیچکس نمی تواند از آن فرار کند اما می توان با انجام برخی کارها از پیری زودرس جلوگیری کرد. به طور کلی به گذر زمان پیر شدن می گوییم. این پیر شدن می تواند با مریضی های مختلفی نیز همراه باشد. گاهی نیز به دلایلی پنهان شما زودتر پیر می شوید. در اینجا به تعدادی از دلایلی که شاید نمی دانید اما در زودتر پیر شدن شما موثر هستند اشاره می کنیم:
تماشای تلویزیون
همانطور که می دانید نشستن در مقابل تلویزیون می تواند باعث چاقی شود اما ممکن است این را ندانید که
تلوزیون باعث پیر شدن و کاهش عمر شما نیز می شود. طبق تحقیقات به عمل آمده، هر یک ساعت که شما تلوزیون تماشا می کنید ۲۲ دقیقه از عمرتان کاهش پیدا می کند. همچنین احتمال ابتلا به آلزایمر نیز در شما افزایش می یابد.
نوشیدن مایعات از بطری با استفاده از نی
نوشیدن برخی از مایعات مانند نوشابه ها می توانند به بدن شما بسیار آسیب وارد کنند اما طریقه نوشیدن این نوشابه ها نیز بسیار مهم است. نوشیدن از بطری و یا با استفاده از نی می تواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما بشود پس همیشه سعی کنید تا با لیوان آب بنوشید.
زیاد یا کم ورزش کردن
ورزش برای سلامتی بسیار مفید و حقیقتی انکار ناپذیر است. همه ما به خوبی می دانیم که ورزش می تواند بدن ما را سالم و جوان نگه دارد و همچنین می تواند از آلزایمر و بیماری های پوستی و غیره جلوگیری کند. البته توجه داشته باشید که ورزش نیز باید به مقدار متوسطی انجام شود زیرا بیش از حد ورزش کردن میتواند باعث بروز مشکلاتی همچون آرتروز در بدن شما شود.
سیستم گرمایشی
در فصل هایی که هوا رو به سرما می رود ما نیز سیستم های گرمایشی را روشن می کنیم. توجه داشته باشید که این گرما باعث می شود تا پوست شما خشک شده و زمینه خوبی برای ایجاد چروک شود. برای جلوگیری از این خشک شدن می توانید یک لیوان آب در فضای خانه قرار دهید. همین یک لیوان می تواند فضای خانه را مرطوب کند. همچنین می توانید سیستم های گرمایشی را کم کرده و بیشتر لباس بپوشید.
شکر
خوردن شکر تنها باعث چاقی شما نمی شود ب
لکه مشکلات بسیار زیاد دیگه ای هم برای شما ایجاد می کند. با خوردن مقدار زیادی شکر، سطح قند خون شما افزایش می یابد و همین باعث می شود تا پوست شما خراب شود و خیلی زود تر از حد معمول پیر بشود.
شغل و کار
همه انسان ها برای اینکه بتوانند زندگی خوبی داشته باشند باید کار کنند. همین کار کردن میتواند باعث پیر شدن افراد بشود. اول اینکه بیشتر کارها و شغل ها با استرس همراه هستند که همین میزان قرار گرفتن در خطر حمله قلبی را
افزایش می دهد. همچنین کارکردن به مدت زیاد می تواند زمان شما را برای ورزش یا خواب محدود کند. سعی کنید تا در اخر هفته ها به ورزش و استراحت بپردازید.
صابون
شاید فکر می کنید که صابون بهترین دوست پوست شما است اما سخت در اشتباه هستید. بر روی پوست شما ماده ای وجود دارد که از پوست شما محافظت می کند. این در حالی است که وقتی صورت خود را با صابون می شویید این ماده پاک شده و صورتتان پذیرایی چروک ها می شود.
گوش کردن به موسیقی
همه ما ریزش مو و جهش به سمت تاسی را نشانه هایی از
پیری می دانیم. تخقیقات نشان می دهد که گوش کردن به موسیقی با صدای بلند و از طریق هدفون میتواند ریشه موها را ضعیف کند  و به مرور موهای شما می ریزد. پس مواظب موهای خود باشید.

رو بالشی

در ابتدا در نظر داشته باشید که روبالشی بهتر است از جنس ابریشم یا ساتن باشد و کتان نیز یکی از بدترین جنس هایی
است که می توانید برای رو بالشی خود انتخاب کنید. به طور کلی بهتر است به پشت بخوابید زیرا خوابیدن بر روی یک طرف صورت می تواند باعث ایجاد چروک در صورت شما بشود.

رژیم غذایی کم چربی

بیشتر ا
فراد سعی می کنند تا از مواد غذایی با چربی کم استفاده کنند تا چاق نشوند. در این بین ممکن است تا برخی از چربی های مهم مانند امگا-۳ نیز حذف بشود. امگا-۳ در مواد غذایی مانند ماهی و گردو یافت می شود. این اسید چرب یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از پیری است زیرا نه تنها باعث جلوگیری از ایجاد چروک بر روی صورت شما می شود بلکه به مغز و قلب نیز کمک می کند.

منبع:اینترنت

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 8 دی 1390برچسب:, | 6:38 | نویسنده : همیار |

                                              شناسنامه  فعالیت
تاریخ:24/9/1390


شماره: 2/9/90

شرح فعالیت
باعث بسی افتخار است که سرکار خانم احمدی کارشناس محترم فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، روستای شهرو و پایگاه همیاران یاران وحدت شهرو را به عنوان یکی از پایگاه هایی که توسط جناب آقای خصایصی کارشناس محترم توسعه مشارکتهای مردمی و سازمان های مردم نهاد ریاست جمهوری مورد بازدید قرار گرفت معرفی کردند. در ابتدا مدیرعامل پایگاه آقای  بیخسته بعد از خیرمقدم به مهمانان ،  شروع به ارائه گزارش عملکرد این پایگاه کردند.خلاصه گزارش:برگزاری مسابقات مختلف پیشگیری از اعتیاد به مناسبتهای مختلف-برگزاری نمایشگاه کتاب و عبرت-پخش فیلم اعتیاد-حمایت از جلسات NAروستای شهرو-مسابقات پیامک اعتیاد-استفاده از برنامه های جایگزینی-
که گزارشات با نظرات و پیشنهادات آقای خصایصی به پایان رسید.و در آخر آقای خصایصی با تجلیل از برنامه های این پایگاه مختصراً درباره خطرات مواد مخدر صنعتی و روان گردان و وارد شدن این مواد به روستا ها مطالبی را مطرح کرده و تاکید برجدی گرفتن خطرات ناشی از این مواد نابود کننده و ویرانگر داشتند.



 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 دی 1390برچسب:, | 23:0 | نویسنده : همیار |


تاریخ:17/9/1390

شماره:90-9-1

چکیده

موضوع:کلاس آشپزی

تاریخ شروع:17/9/90

تاریخ پایان:20/9/90

مدت:4روز

تعدا د شرکت کننده:40نفر

هدف:تقویت و تحرک جسمی و روحی زنان روستایی- افزایش مهارت آشپزی

گروه هدف:زنان روستا

شرح فعالیت

همیاران یاران وحدت شهرو در ادامه برنامه های جایگزینی و مورد درخواست مردم روستا اقدام به برگزاری یک دوره آشپزی توسط سرکار خانم منا پوردریایی ، نویسنده و محقق برجسته استان هرمزگان نمود
قطعاً آشپزی روز و سالم و ساده مورد استقبال زنان و دختران روستا یی می باشد که با استقبال خوب شرکت کنندگان همراه بوده است.

اهداف: در این دوره از زمان که تکنولوژی به خانه ها وارد شده است ، فضایی کوچک و محدودی برای افراد ایجاد کرده و این فضا باعث منزوی و خانه نشینی افراد می گردد که نهایتاً به افسردگی و اختلالات روحی روانی و عصبی شدن فرد منجرب می شود.به بهانه های مختلف افراد را از این فضا خارج کردن قطعاً به رفع بحرانهای روحی کمک و باعث نشاط و تقویت روحیه شخص می گردد.

استفاده از پوستر ، بنر ، بروشور و...در محل برگزاری کلاسها و دوره های مختلف به شکل غیر مستقیم کار آموزش را انجام داده و افراد تحت تاثیر پیامهای ما قرار می گیرند.(انشاالله)

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 1 دی 1390برچسب:, | 22:9 | نویسنده : همیار |

مسابقات ويژه كودكان بمناسبت ماه مبارك رمضان1397
نمايشگاه كتاب رمضان كريم
جمع آوری کمک های مردمی جهت تامین لوازم تحریر برای دانش آموزان نیازمند روستا
طرح اهداء 50سبد غذایی به 50 خانواده نیازمند روستای شهرو
توزیع لوازم التحریر بین 100دانش آموز بی بضاعت
همکاری در عکاسی جهت صدور کارت ملی جدید
طرح اهداء 50سبد غذایی به 50 خانواده نیازمند روستای شهرو
برگزاری دوره ی مشاوره انتخاب رشته در روستای شهرو
اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر 94پایگاه سلامت یاران وحدت شهرو
برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر94پایگاه سلامت روان اجتماعی یاران وحدت شهرو
برگزاری دوره آموزش پیشگیری از معلولیت ها در روستای شهرو و چاهو
افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سنتی همیاران روستای شهرو
بازدید رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس از عملکرد همیاران روستای شهرو
دومین همایش بزرگ پیاده روی با محوریت پاکسازی محیط زیست با هدف گسترش رفتار مدنی ، ایجاد دغدغه محیط زی
بازدید بازرسین ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از پایگاه همیاران سلامت روان روستای شهرو در هرمزگان
برگزاری جشنواره غذایی با هدف کمک به خردسال بیمار روستای شهرو
راه پیشگیری از اعتیاد نوجوان
چالش‌های بهداشت روانی نوجوانان
راهبرد های مطالعه و یادگیری در امتحانات
عید سعید قربان مبارک باد
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • میخ کوب